In de voorbije 25 jaar hielpen we al tal van bedrijven bij de integratie van nieuwe technologie & de optimalisatie van hun bedrijfsprocessen. Maar je moet ons natuurlijk niet zomaar op ons woord geloven.
Bedrijven en organisaties getuigen hieronder over hoe de integratie bij hen verliep en welke toepassingen zij vandaag gebruiken om hun rendement te verhogen. Laat je inspireren door hun ervaringen en gebruik hun kennis om zelf een digitale transformatie op gang te brengen binnen jouw bedrijf. Bijkomend advies nodig? Ons team staat klaar om je te begeleiden.
Staalproducent Bekaert: een herkenbaar merk van Zwevegem tot China
“Better together is niet zomaar onze slogan”, vertelt Katrien Strobbe, een zelfstandig grafisch vormgeefster die vijf jaar geleden naar het Zwevegemse hoofdkwartier van de multinational kwam voor een opdracht van twee weken. “Ik ben er niet meer vertrokken.” Vandaag maakt Katrien deel uit van het mar-keting- en communicatieteam bij Bekaert.
“Bekaert gelooft erg in de kracht van samen-werken. Hier ben je veel meer dan gewoon een werknemer, je maakt deel uit van een we-reldwijd geheel. Daarom wordt elke campag-ne die in Zwevegem wordt opgestart, overal in dezelfde lijn doorgevoerd. Maakt niet uit of het nu in India, Rusland of Frankrijk is. Een herkenbare huisstijl is heel belangrijk voor ons. Stockfoto’s zal je in onze wervingscam-pagnes bijvoorbeeld niet terugvinden, daarin zijn enkel échte werknemers te zien.”
Bij Roularta rolt geen enkele publicatie
van de persen zonder de juiste software
Voor de Knack, Flair of één van de vele andere magazines van Roularta knisperend vers in de krantenkiosk liggen, worden bergen voorbereidend werk verzet. Daarbij is Online Grafics al jarenlang vaste partner van Roularta: een gevierde samenwerking die het mediabedrijf up-to-date houdt met de nieuwste software en digitale drukmethoden.
Een totaalomzet van 400 miljoen euro en meer dan 1500 werknemers: mediabedrijf Roularta groeide explosief sinds het in 1954 De Krant Van West-Vlaan-deren begon uit te geven. Anno 2018 telt het uitgeverijconcern met hoofdzetel in Roeselare een heleboel titels, waaronder de krant De Tijd en weekblad Knack. Sinds Roularta Flair en Feeling overkocht van Sanoma, is de Belgische multimediagroep marktleider op vlak van magazines in België.
De grafische interventieteams van MediaComm rekenen op de opleidingen
van Lab9 Academy
Koen Wyckmans is regiomanager Antwerpen voor MediaComm, een bureau dat grafische interventieteams uitstuurt naar klanten die nood hebben aan tijdelijke of structurele versterking. MediaComm’s medewerkers komen telkens bij andere klanten terecht, en moeten dus met een breed pakket aan tools kunnen omgaan. Wyckmans: “Om zeker te zijn dat onze werknemers blijven uitblinken op grafisch vlak, doen we beroep op de bijscholingsdiensten van Lab9.”
Zo volgt elke medewerker het volledige opleidingspakket van Lab9 en worden daarnaast wekelijks nieuwe opleidingen aangeboden. “Bij MediaComm werken zowel web, motion als print designers. Ik zoek dus telkens een bijscholing op maat van elk profiel”, zegt Wyckmans.
La Petite Merveille in Durbuy: Een professioneel en veilig netwerk
voor een grote site
Thomas Guiset is de verantwoordelijke voor het IT & security-departement van de LPM-groep. “De samenwerking tussen Lab9 en de LPM-groep begon in 2016 met een klein project: het uitrusten van één van de vele vestigingen van LPM met wifi”, zegt Guiset. “De LPM-groep was heel tevreden van de samenwerking met Lab9 en het project werd dus al snel uitgebreid.”
Lab9 zorgde voor het opzetten en configureren van het wifinetwerk. Waar de verbinding moeilijk met kabels gerealiseerd kon worden, installeerde Lab9 een draadloze verbinding, o.a. via de klimtoren van Adventure Valley. “Het acces point van de klimtoren kan de netwerk-signalen goed ontvangen en ze makkelijk verder verdelen naar de andere acces points.”
Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimaal gebruik. wettelijke_bepaling.