Adobe FAQ
2018-11-26 10:18:05
Admin Console: Beheerder vs Gebruiker
Een beheerder van een account is de persoon die toegang heeft tot het beheer van de licenties.
Bij een teamaccount krijg je een Admin Console aangeboden. De Admin Console is je beheersportaal voor Adobe-licenties. Een beheerder staat in voor het beheer van de licenties en daar zijn verschillende mogelijkheden in. Communicatie vanuit Adobe en Lab9 Pro worden altijd naar het adres van de hoofdbeheerder verstuurd.
Is dit emailadres gekoppeld aan een medewerker die niet meer in dienst is? Wijzig dan de beheerder in je Admin Console voor je de toegang tot de bijhorende mailbox verliest.
Een beheerder wijzigen of een extra beheerder toevoegen kan je doen in je Admin Console.
Surf naar adminconsole.adobe.com en log in met je Admin gegevens.
Zorg er voor dat de nieuwe beheerder een Adobe ID gekoppeld heeft aan zijn/haar mailadres.
Indien dit nog niet gebeurd is, dan kan dat hier: https://helpx.adobe.com/be_nl/manage-account/using/createupdate-
Eens er een tweede beheerder is aangemaakt zal alle info naar beide adressen gestuurd worden.
Mocht er geen toegang meer zijn tot het mailadres van de klant en ze willen toch de beheerder aanpassen of ze willen de naam wijzigen van hun account, dan kan dat via een ACON-formulier. Vraag een ACON-formulier aan via adobe.sales@lab9.be en bezorg ons deze ingevuld terug.
Latoya Kerselaers
Adobe Business Manager
Als Adobe Business Manager sta ik met plezier dagelijks klaar om jullie te ondersteunen bij het beheer van jullie Adobe licenties. Graag kom ik jaarlijks eens langs waardoor ik jullie bedrijf beter leer kennen en jullie de beste oplossing/formule op maat kan aanbieden. Heb je vragen aarzel dan zeker niet om mij te contacteren.
Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimaal gebruik. wettelijke_bepaling.